A szakképzésről szóló 2019. év LXXX. törvény (továbbiakban: Szkt.) 100. § (3) b) pontja alapján a gazdasági kamara szakképzési feladatait az egészségügyért felelős miniszter felelősségi körébe tartozó szakmák/szakmairányok esetében a Magyar Egészségügyi Szakdolgozói Kamara (a továbbiakban: MESZK) látja el.
Az Szkt. 91. § (3) bekezdés értelmében az ágazati alapvizsga elnökét a MESZK a szakképző intézmény székhelye szerint területileg illetékes szervezete útján delegálja.
A MESZK a hatáskörébe tartozó egészségügy ágazat tekintetében alakítja ki az ágazati alapvizsga elnöki névjegyzékét, melyre jelen pályázati felhívás alapján lehet jelentkezni.
Felhívjuk a pályázók figyelmét, hogy az ágazati alapvizsga elnököknek három évenként kötelező részt vennie a MESZK által szervezett módszertani, szakmai felkészítésen.
A pályázaton történő részvétel feltételei:
Az ágazati alapvizsga elnöki pályázaton az a személy vehet részt, aki
- az egészségügyi ágazatban felsőfokú végzettséggel rendelkezik vagy
- felsőfokú végzettséggel és középfokú egészségügyi szakképesítéssel, vagy
- középfokú egészségügyi szakképesítéssel és mestervizsgával, vagy kamarai gyakorlati oktatói vizsgával, vagy egészségügyi gyakorlatvezető szakképesítéssel, vagy gyakorlati oktató szakképesítéssel rendelkezik, továbbá
- tíz év egészségügyi ágazatban eltöltött szakmai gyakorlattal rendelkezik,
- szakgimnáziumban, szakképző iskolában, felnőttképzésben vagy gyakorlati oktatásban szerzett oktatói tapasztalattal rendelkezik
- érvényes MESZK tagsággal rendelkezik,
- cselekvőképes, és
- büntetlen előéletű és nem áll a tevékenység folytatását kizáró foglalkozástól eltiltás hatálya alatt
Az ágazati alapvizsga elnöki névjegyzékbe történő jelentkezéskor a pályázó vállalja, hogy a névjegyzékbe való felvétele esetén a MESZK által szervezett felkészítő konzultáción részt vesz és eredményes vizsga.
A pályázat benyújtása:
A pályázónak a felhívás mellékleteként megjelentetett pályázati adatlapot, illetve a pályázati adatlaphoz tartozó kötelező mellékleteket papír alapon kell benyújtani.
A pályázati adatlap kötelező mellékletei:
- szakmai önéletrajz (1. melléklet)
- iskolai végzettséget, szakképzettséget igazoló okiratok másolatai
- szakmai gyakorlati időről szóló igazolás – munkáltatói igazolás
- MESZK tagság igazolása
- büntetlen előélet igazolása (hatósági erkölcsi bizonyítvány)[1]
- a jelentkező szakmai tevékenységét értékelő - legalább két - szakmai ajánlást,
- a pályázó nyilatkozata arra vonatkozóan, hogy hozzájárul személyi adatai ágazati alapvizsga elnöki névjegyzékben való közzétételéhez, valamint kezeléséhez (2. melléklet)
- oktatói tapasztalat igazolása
A pályázat benyújtásának módja:
A pályázatot írásban, postai úton kérjük benyújtani a pályázó munkahelye szerint illetékes MESZK területi szervezetének címére.
A borítékon kérjük tüntesse fel: „Ágazati alapvizsga elnöki pályázat”
A pályázatokat egy példányban kérjük benyújtani.
A pályázat benyújtásának határideje:
A pályázatok benyújtása folyamatos, bírálat évente két alkalommal történik: január 15-én és július 15-én. Ettől eltérően 2022-ben, a pályázat kiírásának évében az elbírálás április 15. és július 15.
A pályázattal kapcsolatban további információt nyújt:
A pályázattal kapcsolatban további információ a MESZK területi szervezet szakképzési referensétől kérhető.
Területi szakképzési referens neve: Kelemen Judit
Telefonos elérhetősége: 06/20-669-5363
E-mail címe: heves.szakkepzes@gmail.com
MESZK Heves Megyei Területi Szervezet levelezési címe:
3300 Eger, Bródy Sándor utca 9.
[1] Nem szükséges az erkölcsi bizonyítvány csatolása annak, akinél jogszabály rendelkezése alapján a büntetlenség az alkalmazás és a foglalkoztatás előfeltétele, és akinek a munkáltatója ezt igazolja.